måndag 26 oktober 2009

Spetskransar!

Ikväll har jag haft pysselstuga hemma, jätte kul. Jag har nu gjort klart en krans, och ska göra den andra i morgon, måste förbi Panduro en sväng först bara:). Sånna här pysseltillbehör går ju som smör i solsken här hemma. Tycker kransar passar året runt hemma, de är vackra att titta på, och passar så oerhört bra med gamla, slitna, fina tyger och spetsar. I jul byter jag bara ut det vita spetsbandet som jag gjort rosetten av, till ett rött sidenband, så har jag en julkrans.

Jag har slitet en fin duk från loppis, i långa remsor och virat runt en rundel. Både tygremsor och spetsband tycker jag är fint att dekorera med också.

Man har ju alltid några småsaker ligga hemma man kan hänga i, jag hade hjärtan i zink hemma, passade ju bra.

Ett litet hänge på baksidan blir fint av ett litet tunnt sidenband.

God kväll på Er & Sov så gott.

1 kommentar:

  1. Hej

    först o främst, vilken fin blogg du har:)
    länkar dig hoppas d går bra?
    Sen måste jag säga att du gjort fantastiskt söta kransar,,,tack för tipset. Det måste jag prova.
    Fortsatt trevlig tisdag
    Kram Sari

    SvaraRadera