tisdag 24 november 2009

Nu har vi Advent hemma!

Jag vill ju njuta av advent när den väl kommer, och det är lättare att sitta ner och njuta av en god glögg och peppisar, när det redan är klart hemma, så därför mina kära vänner åkte stjärnan upp idag, plus lite småplock som ger en mysig stämning här hemma. Behövs så lite för att den riktiga julkänslan ska infinna sig.

Tomtegubben har fått komma fram nu. Årets nya tomte som är väldigt söt.



Stjärnan från Granit hänger nu så fint i vardagsrummet och lyser.





De första klapparna är även inslagna och ligger och väntar på att få ligga i säcken.

Glöggbrickan står redo att börja användas flitigt nu. Glöggsetet fick jag i julklapp förra året av mamma och pappa. Så kul att kunna använda det nu. Skålar med mandlar, nötter och russin är ju ett måste.













Amaryllisarna hinner nog slå ut till söndag om det fortsätter gå så fort som det gjort hittills.


Det som återstår innan helgen är ju såklart adventsljusstaken, den görs en dag i veckan. Ska även ta in granris och lite mer blommor. Sen ska det även göras julkort. Ska bli så kul att se hur ni andra pyntar inför advent. Idag är det faktiskt exakt en månad kvar till Julafton. Kram Camilla.

7 kommentarer:

  1. Vad fina bilder du visar .Härligt med advetsstjärna.vad gullig glöggset du fick av mor och far.Ja har nog aldrig längtat så till att börja pyssla som i år.Ha en mysig kväll kramizar Rita-

    SvaraRadera
  2. herlig du har pyntet her i dag,kjekt å være tidlig ute,ser mange stjerner og julestaker i vindu til flk nå,å da tenker jeg..hmmm er du å en blogger..
    skjønne bilder vennen.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Hej du skaparglada Camilla!
    Vad mysigt!
    Jag hoppas du smittar av dig av din julstämmning och -förväntnig på mig, för jag måste erkänna, att jag är inte alls en julmänniska. Har nästan alltid varit på jobb (av fri vilja) på julen, men nu har jag ledigt (familjens påtryck) och känner redan nu den äckliga stressen och kommerssen!

    Vad är det som felas?! Visst tycker jag om att pynta, men tänker bara på det, att snart måste jag ändå städa bort allt, så varför göra sig besväret! Usch så tråkig jag låter.

    Kraamis Pia

    SvaraRadera
  4. Skönt att vara ute i så god tid!! Önskar jag vore det med så att helgen kan ägnas åt glöggmys. Ser väldigt mysigt ut på bilderna. Ha en fin vecka. Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt du har det! Jag kommer i adventsstämning. Härligt glöggset!
    Och vad fin urnan med amaryllisarna är, kommer att bli så vackert när det blommar!
    På fredag är jag ledig, då ska jag tokpynta, nu har jag bara smugit fram litegrann.
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. så herlig glögg brikka du har laget,jättefina bilder som vanlig.
    finner så mye fina ideer hos deg.
    kram bella

    SvaraRadera
  7. Aaaa..., så härligt du har det nu!!!
    Du gör rätt i det att pynta klart innan advent, då vill man ju verkligen njuta!
    Jag skall försöka hinna med en del i morgon men jag håller på att tömma min butik oxå.., lite rörigt just nu!

    Var rädd om dig
    Kram Marianne

    SvaraRadera