söndag 25 april 2010

Girl´s night out/möhippa

Den här helgen har varit helt sjuk! Kan nästan inte fatta allt ännu. Allt började igår. Jag och min sambo bestämde på fredagen att vi skulle gå upp tidigt på lördagen för att få ut så mkt som möjligt av helgen, och vara ute hela dagen. Vi gick upp halv tio och så var vi klara och gick ut ca tio. Vi skulle börja med en kaffe på vårt favotit café så vi gick dit. Vi beställe kaffe och bulle och skulle sätta och och äta. Jag ville gärna sitta vid fönstret och se ut på allt folk som gick förbi, men min sambo trilskades med att sitta inne i hörnet i andra rummet av caféet, förstod inte varför men följde med.

När jag tar första steget i trappen som leder upp till nästa del av cafeét får min hjärna kortslutning. Där sitter mina två kära vänner Camilla och Melinda, som är mina vänner från gymnasiet, som jag alltid haft kontakt med efter att vi slutat skolan, men inte träffat mer än vid ett par tillfällen efter att vi tog studenten för 6 år sedan. Min hjärna kopplade inte...Vad gör dom i Norge, hur kan dom sitta här där jag bor, började nästan tro att jag var knäpp, kunde bara inte förstå. Det visade sig då att dom planerat detta i månader, med min sambo in i minsta detalj. Dom snodde helt enkelt mig för helgen, så någon tur på stan som planerat var det inte tal om. Så har helgen följts av överraskning efter överraskning och det har bara varit helt fantastiskt.

En annan klasskamrat från gymnasiet, Bruno, bor också här i Oslo, faktiskt märkligt nog nästan min granne. Så där har tjejerna bott i helgen, vilket ju var helt perfekt. Jag har blivit bjuden på så mycket god mat och dricka och blivit så bortskämd. Den största överraskningen var ju helt klart kvällen igår. Bruno är nämligen med i en show här i Oslo, på Wallmans salonger, deras "dinnershow" som betyder att de som sjunger och dansar och är med i showen även är servitörer. Så där spenderade vi kvällen med show, mat, dricka och massa skratt...Och såklart var det väldigt speciellt att se vår klasskamrat med i denna fantastiska show, så otroligt duktig.



Idag blev det brunch tillsammans allesammans, och sedan följde vi tjejerna till bussen så nu är dom snart hemma igen. Kan inte förstå att dom har gjort allt det här för min skull. Vänner som dom växer inte på träd. Jag är så lycklig för det här så det kommer jag alltid minnas i mitt hjärta. Nu känner jag verkligen att det snart är dags för bröllopet...jag njuter av att längta, och jag njuter av att snart vara fru.


I morgon är det mycket kul som händer. Först hämta brudklänningen, sedan får jag hem min Kitchen aid, och så på kvällen ska vi på middag hos vänner. Känns jätte kul.

Ha en fin kväll.

Kram Camilla

5 kommentarer:

  1. Åh va underbart kul och vilka vänner du har! När är bröllopet? Guuud, kan knappt vänta på att få se bilder ifrån dagen D! Om vi får det vill säga? Men det måste vi få! Vill se dig i din klänning, och så klart den fantastiske mannen som gav dig sådan underbar present! Kramar från Camilla

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt jag blir rörd till tårar som rinner när jag läser vad du skriver.Ja det kan man kalla riktiga vänner som gör en sån grej.Den kommer du ju ALLTID minnas i ditt hjärta.Bara så häftigt och gulligt gjort.Önskar dej Lycka till inför morrondagen när du ska hämta din fina klänning till eran stora dag .Vad mysigt.Den kanske vi får se???Ha en skön kväll vännen kramar Rita♥

    SvaraRadera
  3. Oj då, vilken överraskning,va? Men det är ju så det skall vara. Hoppas ni hade det superkul, eller det hade ni ju...;).
    Spännande dag du har framför dej. Hoppas på bilder....
    -Lotta-

    SvaraRadera
  4. Hej vännen.

    Men gud vilken helg:) Så kul fö dig och jag förstår att du blev lite chockad. Vilken härlig helg alltså, inte som du planerat den direkt...

    Tänk att du snart blir fru...Spännande och pirrigt även för oss som läser din blogg.. ska bli sååå kul att få se allt, tårtan, klänningen, ringarna, buketten...

    Ha en härlig dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Det var bland det bästa jag varit med om! Vilken underbar helg!!!
    Tack för att vi fick komma och hälsa på ;)

    SvaraRadera