måndag 31 maj 2010

Välkommen sköna juni

Sista kvällen i maj. Köksfönstret står på vid gavel och kvällsbrisen får gardinen att fladdra till lite. Det är fortfarande jätte varmt ute. Gud vad jag har längtat efter just dessa ljumma sommarkvällarna. För det får man väl kalla det nu, när vi i morgon går in i juni månad. Kan inte låta bli att tänka tillbaka på barndomen när juni månad kom och man gick de sista dagarna i skolan innan man fick sommarlov. Vilken känsla det var. Och när sen den dagen kom, och man gick till kyrkan med blommor i håret och hade en hel sommar framför sig. Så underbart det var.


Somrig gardin från Country by mail.


Min vackra Sturehofskruka från Vass inredning.

Nerverna börjar visa sig nu. Idag har jag övat på mitt tal till min sambo. Och så har jag gått in skorna, några timmar varje dag så känns de som mina favoritskor på bröllopsdagen, det är ett bra tips.

Nu vill jag önska er en underbar kväll vidare. Tack för alla fina kommentarer. Ni är underbara.

Stora kramar från mig.

6 kommentarer:

  1. Halloj! Smart att umgås några timmar/dag med skorna *blink*. Övat på valsen än då *ler*???

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. 1000 Tack för din gulliga kommentar hos mej .Den värmde i mitt hjärta.Fina bilder.Underbara.Vad skoj snart är eran stora dag.Vad spännande.Önskar dej en fin kväll vännen Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Gumman....det är så mysigt och en av mina viktigaste punkter på dygnet att få läsa din blogg. Min favvo! Förstår att det börjar kännas pirrigt inför bröllopet. Nyfiken på ditt tal till R. Skulle gråta floder om jag var där och hörde.

    Längtar tillbaka till Dig när jag ser din underbara bilder. Hoppas att tallrikarna finns kvar på Kid! Vill osså ha såna.

    Ha det gott gumman. Love u

    SvaraRadera
  4. Förstår att det pirrar hos en fröken som snart ska bli fru. Vad gulligt...ska du hålla ett tal till din käre make.
    Hoppas att allt blir så bra som ni har planerat.
    Kram annika

    SvaraRadera
  5. Som lärareb har jag den stora förmånen att varje år även nu som vuxen få den där härliga skolavslutningskänslan! Det är inte sommar förräns man har varit i kyrkan ochlyssnat på barnen som sjunger Idas sommarvisa! Och idag är det dags för skolresa!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är en speciell känsla som in finner sig i juni, sommarmånaden. Mycket angenäma känslor dyker upp.

    Förstår det pirrar i magen. Så kul att snart bli fru! Skönt du gått in skorna.

    Ha det bäst!

    Kram Renate

    SvaraRadera