torsdag 28 april 2011

Nu ska det bli sommarfint på terassen ♥



Hej på er kära vänner!

Hur har ni det i vårvärmen? Antar att vi alla njuter av vädret och bara längtar till sommaren som närmar sig med stormsteg. I morgon är det ju helg igen också så då får vi verkligen njuta av solen, sitta ute och äta och bara ha det skönt.

Idag efter jobbet tog jag en liten tripp till Plantagen. Fick i present av min kära svärmor att köpa något jag ville ha. Det blev en hel del till trädgården. Var nästan helt tomt där idag, så jag gick i flera timmar och bara kikade och njöt av allt vackert.

Jag älskar verkligen att få pyssla och göra fint i trädgården och på terassen, nu ska allt bara placeras ut och piffas till också, det är ju det som är roligast.

I det stora paketet ligger ett planteringsbord som jag ska sätta ihop i morgon, det ska målas vitt och piffas till med krokar. Spaljen som står bakom ska också målas vit och sedan sitta framför planteringsbordet på väggen, där ska krokar upp så det blir som en förvaringsbräda med krokar ♥



Krukorna har jag spanat in länge och idag slog jag till. Så vackra med träram och zinklådor i



Köpte två av dessa underbara betongrosor som ska ligga på trappan ner till huset ♥





Ljusrosa pelargoner kunde jag heller inte motstå ♥







Som sagt så är allt detta köpt på Plantagen. De har rimliga priser och så mycket fint.

Ha en mysig kväll vidare. Stor kram från mig till er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar