lördag 28 maj 2011

Sommarkök ♥

Hej på er!

Hoppas ni alla har det jätte bra där ute! Här är inte vädret så fint, men vi har det mysigt i alla fall. Möbeljakten fortsatte idag. Vi skrev en lista med alla butiker vi hade lust att besöka. La in allt i gps:en och satte kurs mot möbelbutikerna. Vi tror att vi har bestämt oss för ett matsalsbord. Vi både blev helt förälskade första gången vi såg det för första gången för ett par veckor sedan, och vi kan inte sluta tänka på det. Så varje gång vi ser ett annat jämför vi det med detta bord. Med plats för 16 personer ska vi nog kunna ha många härliga middagsbjudningar;). Nu gäller det bara att hitta minst 10 matchande stolar till också.

Har gjort lite sommarfint i köket med mina blommor och örter ♥ Både i köksfönstret och på tallrikshyllan har en liten mårbacka fått ta plats och på bordet står mitt senaste fynd. En vacker kupa på fot från Miljögården. Fin att dekorera med en liten snipa med små blommor i. På bordet ligger också en helt fantastisk trädgårdsbok jag fått av min lilla mamma. Man behöver bara se på omslaget så blir man inspirerad. Jag planerar just nu vart vi ska ha magnolian.

















För övrigt känns livet bra härligt just nu. Huset börjar ta form, om fyra veckor börjar min femveckors semester och vilken dag som helst nu blir jag moster igen och min älskade lillasyster blir mamma för första gången, det är så underbart!

En riktigt skön och trevlig helg vidare önskar jag er alla!

2 kommentarer:

  1. Vilket glatt, lyckligt och härligt inlägg, det blev man glad av att läsa :-) Va roligt att ni hittat matbord! Jag och sambon är ute och letar soffa och matbord men har hitills inte hittat det vi är ute efter, varken soffa eller matbord. Det böjar kännas lite panik angående soffan då våran försvinner idag och det tar ca 6 veckor att få hem en nya soffa när man väl beställt! Och vi som inte ens hittat nån ny än utan fortfarande letar...iiihh!!! Tur att sambon har en härlig fåtölj att sitta i och jag har min dagbädd som får agera lite soffa under tiden. För hur det än är så ska man ju hitta möblerna som verkligen känns rätt och för det så väntar man ju gärna lite xtra länge tills man funnit dem istället för att bara gå och panikköpa nåt halvdant. Men det vore ju faktiskt väldigt toppen om vi kunde få hitta soffan snart...hihi!

    Hoppas du får en härlig söndag!

    kram!

    Va roligt att du ska bli noster, grattis!

    SvaraRadera
  2. Så fint o somrigt du har i köket!

    Trevlig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera