onsdag 14 september 2011

Dukning med Herrgårdservisen...

Först vill jag bara ge en stor kram till Suzette, Rita, Mia, Jenny, Marre, Susanne, Sigridur, Evelina, Michaela, Renate, Emelie och småbarnsmamman från Dalarna.

Tusen tack för de fina orden ni gav mig i mitt förra inlägg. De värmande orden gjorde verkligen min dag, och nu känns allt så mycket bättre. Nu vet jag lite mer om vem som läser min blogg och varför, och då känns det så mycket roligare att sätta sig vid datorn, och skriva ett inlägg. Så igen, ni är verkligen goa, skulle vilja ge var och en av er en bamsekram.


Idag kommer svärmor och svärfar på middag. Har dukat med min vackra servis som jag fått av mina kära föräldrar, några vid varje födelsedag, jul osv under min barndom/ungdom. Nu har jag en stor servis som räcker till många personer vid bjudningar. Den heter Herrgård och är en av Fyrklöverns serviser. Jag älskar den, den mjuka blå färgen mot det vita. Den vita fredsliljan är ny, brukar alltid köpa den röda, men den vita är ännu vackrare tycker jag.

Ha en fantastisk dag. Vi hörs snart igen!!

2 kommentarer:

  1. Såg verkligen ut som en gammal servis i ny tappning. Tjusigt! Ser ut som ni kommer äta många rätter eller så har du bara dukat för att det är vackert :) Kram

    SvaraRadera
  2. åh va fint ! Vilken ljuvlig dukning =) Själv har jag mys hemma och tänt massa värmeljus. Så mysigt nu när det börjar bli mörkt ute. Kram

    SvaraRadera