söndag 27 november 2011

Första julen i huset- Advent


Hej på er. Tittar in en snabbis för att önska alla en glad advent. Jag är fortfaranda sjuk. Det här är långdraget. För att få mig lite piggare och gladare så åkte maken till butiken igår och handlade glögg, årets första, mandlar, clementiner och röda vacka julstjärnor. Plötsligt var julstämningen på topp. Den översta bilden tog jag igår. Då var det vindstilla på fjorden som man kan se på bilden. Tyckte det var så vackert. Nu däremot, är det full storm.


När mörkret faller är det så vackert med adventsljusstakarna. Mina hjärtformade är av Nusnäs-märket.


Förra året köpte jag på mig 4 nya stakar på mellandagsrean, att jag skulle ha massa fönster i ett nytt hus där dom passar perfekt visste jag inte då:).


Igår på kvällen hade jag en liten feberfri stund. Då slog jag in julklappar och hade julpysselstuga. Då kan det se ut såhär:)


Måste bara visa den här bilden. Lyktorna köpte jag i somras i en butik i Danmark som höll på att lägga ner. Gav 100 kr för bägge tror jag. I dem har jag lagt ljusslingor som lyser så fint när det är mörkt. Den stora ljuskorgen ska fyllas med nötter och clementiner, samt sättas röda band runt ljusen. Men än så länge får tomtenissarna luta sig emot. Den ena är makens från hans barndom, den andra har jag fått av min mamma, om jag inte minns helt fel har min mormor haft den.


Amaryllisen har slagit ut, så vackert.


Idag tände vi julbelysningen i trädgården, i våra långa, stora ståtliga enar. Det kändes högtidligt och blir nog tradition här i huset:)

Nu fortsätter sjukstugan. Känner att 5 minuter vid datorn tar musten ur mig:)

Njut av kvällen mina vänner. Jag ska krypa ner i soffan med ett tjog clementiner och en julfilm.


När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas
att fira få advent

4 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder!!
    Och vad ljuvliga adventsstakar du har!!
    Såna vill jag oxå ha! :)

    vad jobbigt att du är sjuk nu!!
    Men clementiner innehåller ju mycket c-vitaminer..
    Krya på dig!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det! Jag är också förkyld men ska försöka mig på att jobba i dag.
    Krya på dig! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. hi..how are you camilla-.. stay you better?
    simona

    SvaraRadera
  4. Åh, din utsikt är så avundsvärd! Och ditt hem!!! Det ser så välkommnande och ombonat ut i sin julskrud!

    Hoppas stormen gått för denna gång!

    Kram, vännen!
    -Pia-

    SvaraRadera