lördag 31 mars 2012

En underbar dag


Idag har vi haft en jätte mysig dag! Varit ute massor, ätit gott, läst inredningstidningar i solen på terassen, gått promenad och plockat vitsippor och klippt påskris, den underbar dag med andra ord! Och titta vilka små söta pyren som fick följa med hem till oss. Jag är inte så mycket för prydnadssaker och figurer, men till påsk gillar jag att vara lite "barnslig" om man kan kalla det så, och jag blev så kär i dessa små sötnosar så jag var tvungen att köpa dem, några kr styck bara.


Det blir en fin tradition, att ha dem framme varje påsk framöver....


Vi har plockat massa små buketter med vitsippor!


Och lite kvistar...


Några nya ägg till riset också, som mamma och jag klätt idag:). Tänkte visa hela riset i morgon men var tvungen att visa en skymt av de nya äggen. Tycker jätte mycket om dessa, vita med utskurna pippisar:). Dock kan jag inte påstå att riset är klätt helt i vitt, haha ni förstår vad jag menar när ni ser det!


Idag har mamma och jag planterat blomsterknölar, som jag fått av svärmor från Madeira, hoppas det tar sig. Nu är det kväll i Vitaboet. I morgon väntar massa mys igen! Älskar att ha mamma och pappa på besök.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar