söndag 29 april 2012

Trädgårdsstatus


Hej på er denna ljuvliga söndag den näst sista dagen i april!

Åhhh är våren här nu? Här har termometern överstigit 20 grader och vi har tillbringat de sista timmarna i solen i bikini ( jag alltså inte maken). Somnade en timme i solen och vaknade något brunare än innan, jippie:) Idag visar jag lite statusbilder från min trädgård. Det har varit en bra dag i trädgården och vi har gjort massor. Maken har byggt en trapp som gör att man kan gå runt hela huset vilket inte gick innan (vårt hus ligger på en kulle). Jag har ritat en bänk och tillhörande blomlåda, och maken har byggt den efter mina ritningar, så i veckan ska den målas och sedan ska det inhandlas blommor till! 

Tulpanbädden börjar blomma i skrivande stund och det är sååå vackert!!!


Spirean har fått sina första blommor, och gräsmattan som vi kalkade och gödslade för några veckor sedan fick första klippen idag, luktar ju så underbart somrigt.


Körbärsträden runt trädgården står i full blom, vita vackra blommor. Här ser ni baksidan av vårt hus, med vår lilla bod som nu bara ska få två strykningar med vit färg. Vi grundade i går och måste vänta 2 dygn på färg. När allt är klart här ska det piffas, ordnas och göras riktigt fint!


Jag älskar våren!


Nu ropar maken, grillen är tänd och snart vankas god grillmiddag innan dagens träningspass (i form av en timmes prommis) ska utföras!

Ha en jätte mysig söndagskväll fina ni, tänk så skönt att det är röd dag på tisdag ♥


2 kommentarer:

  1. vad mysigt i er trädgård. Ja visst är det väl härligt vårväder, hoppas det är här för att stanna :)
    Ha en skön kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera